Apa mesej Rasmi Abdullah sempena Hari Raya Qurban?


Amat aneh. Sungguh menghairankan. Hari ini saya membelek sebuah akhbar Melayu dari muka depan sampai ke muka belakang, dan dari muka belakang balik ke muka depan, semata-mata untuk mencari mesej khas Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, kepada rakyat jelata Malaysia, sempena sambutan Hari Raya Aidiladha tahun ini.

Saya juga mencari-mencari mesej yang sama menerusi portal berita Bernama. Saya kecewa. Mesej yang dicari tidak dijumpai. Entah mengapa, memang tidak ada mesej khusus tersebut di mana-mana.

Apa kisahnya Abdullah? Sewaktu Hari Raya Aidilfitri, isteri baru pun turut memberikan mesej kepada kita semua. Kali ini kenapa tiada? Terlupa? Sengaja lupa?

Orang Melayu dan umat Islam Malaysia baru sahaja dilukan hati dan digodak sentimen mereka oleh kenyataan Hindraf tempohari. Tapi, Abdullah melupakan mereka di Hari Raya Qurban? Hindraf, pertubuhan haram yang dituduh sebagai pengkhianat negara, kini menerima serba sedikit perhatian daripada Abdullah. Tetapi, kenapakah orang Melayu dan umat Islam Malaysia pula dilupakan oleh Abdullah walaupun mereka sanggup berkorban untuk terus toleran dan sabar terhadap provokasi Hindraf baru-baru ini?



Comments
Loading...