Fasa Umno paling lemah


Oleh mindamerdeka

"Saat ini kedudukan Umno begitu lemah sekali. Ahli-ahli Umno sudah kehilangan tokoh yang boleh dihormati seperti zaman sebelumnya.

Kepimpinan Umno yang ada saat ini begitu lemah dan tidak berwibawa sama sekali. Amat sukar untuk mencari seorang pemimpin yang disegani oleh semua ahli Umno. Jika Presiden sendiri dikecam dalam salah satu laman web ahli Umno, apatah lagi dengan pemimpin lain. Kedudukan ini memberi keuntungan kepada Barisan Alternatif (BA) dalam pilihan raya kali ini.

Pemimpin BA perlu berhati-hati kali ini. BN sedar mereka akan kalah banyak kerusi jika pilihan raya diadakan dalam masa terdekat. Oleh itu Umno akan melakukan apa saja demi meneruskan kuasa 2/3 majoriti yang sedia ada. Penarikan dakwaan terhadap Hindraf adalah strategi untuk menjaga sokongan dalam kalangan orang India terhadap BN.

Kegopohan BA dalam tindakan memberi peluang kepada BN untuk menenggelamkan isu-isu yang sangat berat unuk dipikul seperti isu video tape, isu wanita Mongolia, isu laporan audit, isu Hindraf dan sebagainya.

Berbincanglah sebelum bertindak. Kelebihan sekarang berada di pihak BA.

Sama-sama kita tunggu dan lihat apa strategi seterusnya…."



Comments
Loading...