Tunjuk perasaan Perkasa, Pewaris tuntut tanah rezab Melayu


Bagi mempertahankan kepentingan Melayu, Ahli-ahli Umno seluruh negara termasuk pertubuhan-pertubuhan satelitnya seperti Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) dan Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris) diheboh-hebohkan akan mengadakan kempen besar-besaran di seluruh negara untuk menuntut setiap inci tanah beri milik rizab Melayu yang diambil menerusi kuasa kerajaan pimpinan Umno diganti dengan jumlah keluasan yang sama tanpa berdalih dan bertangguh lagi.

Jika perkara itu tidak dilakukan, tunjuk perasaan besar-besaran di seluruh negara akan diadakan di mana Presiden Pribumi Perkasa Negara, Datuk Ibrahim Ali yang diangkat oleh ahli-ahli Perkasa sebagai lantang memperjuangkan hak-hak Melayu serta tidak pernah pengecut akan memberikan ucapan berapi-api. Kata-kata seperti beruk, anjing dan babi dijangka akan dihamburkan oleh kepala Perkasa itu bagi menuntut tanah-tanah rezab Melayu yang dilesapkan sepanjang pemerintahan yang diterajui Umno itu.

Sebelum ini, Utusan Malaysia melaporkan kepala Perkasa itu mendesak Peguam Negara mengambil tindakan undang-undang ke atas kerajaan negeri Perak kerana melanggar peruntukan Kanun Tanah Negara (KTN).

READ MORE HERE



Comments
Loading...