Bukit Gantang minta Khairy tidak datang berkempen


Suara Prima, sebuah kumpulan penulis-penulis yang ditubuhkan untuk menentangkan penghambaan minda melaporkan demikian di dalam blog mereka bertarikh Februari 27hb, 2009.

Kumpulan ini yang terdiri dari penulis politik handalan seperti Yahya Ismail, Sayuti Omar, Darmala NS, Syed Hussein Al Attas, dan lain-lain melaporkan dalam blog mereka beberapa cawangan UMNO Bukit Gantang mengingatkan pimpinan negeri Perak supaya tidak membawa Khairy Jamaluddin berkempen dalam pilihanraya kecil di kawasan itu.

Menurut sumber, permintaan ini dipinta sekalipun Khairy memenangi jawatan Ketua Pemuda UMNO pada Mac 26, 2009. Alasan mereka adalah Khairy adalah ‘beban’ kepada UMNO Bukit Gantang yang menyebabkan UMNO gagal merebut semula kerusi Parlimen di situ.

Disamping itu, cawangan-cawangan terbabit menganggap Khairy adalah beban kepada UMNO yang sukar untuk memulihkan semula krisis keyakinan di kalangan ahli-ahli parti.

Pandangan mereka ini pasti telah mengambilkira ketidak upayaan, gelagat dan keangkuhan cara Khairy berkempen sejak beberapa tahun lepas dari Ijok, Pilihanraya Umum 2008, Permatang Pauh, dan Kuala Terengganu.

Kelakuan dan gelagat angkuh Khairy di pilihanrya kecil Ijok dan Permatang Pauh berkekalan menjadi imej buruk kepada dirinya dan Pemuda UMNO.

READ MORE HERE



Comments
Loading...