Najib dan Muhyiddin digangang bara siasah


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Tan Sri Aziz, secara terus terang menyatakan dalam Mingguan Malaysia hari ini bahawa gabungan Datuk Seri Najib Tun Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin “merupakan gandingan yang amat mantap dan meyakinkan.” Kata Nazi lagi: “saya kira itulah yang hendak dilihat rakyat.”

Begitulah kata Nazri. Komen golongan yang anti-Najib dan anti-Muhyiddin mutakhir ini, sukar untuk kita ketahui. Negativiti umum terhadap Najib dan Muhyiddin bertebaran di warung-warung kopi hotel lima bintang dan warung-warung kopi di pinggir desa.

Kalau di Melaka, mungkin negativiti tersebut turut kedengaran di warung asam pedas dekat perigi Hang-Lipo atau pun di jeti perahu ke Pulau Besar. Kalau di Johor, mungkin negativiti berkenaan mengaung-ngaung di gerai mee Bidali, di perhentian bas Yong Peng, di gerai nasi lemak di stesen keretapi Kluang atau di restoren udang galah dan ikan baung di pinggir sungai di Bandar Segamat.

Negativiti terhadap Najib dan Muhyiddin juga mungkin berdengung-dengung di Rembau, Negeri Sembilan atau di kedai mamak di Kuala Kubu Baru, Selangor. Di Kedah, di Perlis, di Penang, di Perak dan di mana-mana jua, waimah di Sarawak.

READ MORE HERE



Comments
Loading...