Antara Saf Berintegriti Dengan Yang Membawa Mati


SAFKANLAH kepada saya sekumpulan pemimpin yang ampuh dan padu. Bariskanlah kepada saya satu pasukan yang setia, berintegriti, berkebolehan lagi dedikasi,” – Mohd Najib Abdul Razak ketika merasmikan serentak persidangan Wanita, Pemuda dan Puteri semalam.

“SALAM Datuk, malam tadi saya masuk Dewan Tun Hussein Onn. Jelas Datuk Seri Najib mahu ubah Umno secara total dan benar-benar tahu apa yang majoriti orang Melayu mahu. Kebimbangan saya adalah kepada perwakilan, bermula hari ini, dan kepimpinan di peringkat bahagian yang bermasalah sebenarnya,” – seorang muda Melayu profesional lulusan Jepun yang juga pemerhati persidangan.

“FIKIR. Negara kita sedang menghadapi saat-saat yang sukar. Krisis yang dihadapi adalah di peringkat global dan setiap negara mengharungi pahit getir dengan cara tersendiri. Namun negara yang akan bangun dengan pantas adalah negara-negara yang dapat menggemblengkan pemikiran-pemikiran terbaik mereka dalam menangani kemelesetan yang dialami dan mencari jalan penyelesaian,” – iklan Universiti Limkokwing di muka 18 Utusan Malaysia hari ini.

Adakah Mohd Najib akan mendapat saf kepemimpinan yang setia, berintegriti, berkebolehan lagi dedikasi seperti yang dirayukannya itu?

Apakah kebimbangan pemuda Batang Kali hasil Dasar Pandang Ke Timur Tun Dr Mahathir Mohamad itu akan menjadi kenyataan?

Apakah Mohd Najib akan memperoleh barisan kepemimpinan yang mampu menggembleng pemikiran-pemikiran terbaik bagi menangani kemelesetan ekonomi dan mencari jalan penyelesaian seperti yang diharapkan oleh Universiti Limkokwing itu?

READ MORE HERE



Comments
Loading...