Siapa Timbalan dan Naib Presiden Umno?


TUMPUAN para pemerhati dan khalayak politik kini ialah kepada pemilihan jawatan timbalan presiden Umno dan tiga orang naib presiden yang kini sedang berjalan.

Pengundi untuk jawatan itu sedang berlangsung dan dijangka berakhir lewat petang ini. Keputusannya akan diketahui esok di penghujung perhimpunan.

Pertandingan untuk jawatan timbalan presiden sengit antara Muhyuddin Yaasin dan Mohamad Mohd Taib. Walaupun Mat Taib dikatakan tidak merupakan cabaran sebenar namun pandangan itu terinsut apabila seorang lagi calon dinafikan hak bertanding. Undi Mohd Ali Rustam dikatakan dan memihak kepada Mat Taib.

Kononnya undi itu ialah sebagai simpati kepada nasib Ali Rustam yang tidak dapat bertanding. Itu adalah pandangan di luar dewan Umno atau pun dari luar rumah Umno sendiri. Saya sendiri tidak nampak penyokong Ali akan menyatakan simpati kepada Ali dengan memilih calon yang tidak munasabah untuk mengganti timbalan Najib. Rasanya perwakilan Umno masih sihat akalnya.

Lagipun Ali tidak berkempen dan mengajak penyokongnya memberi sokongan kepada Ali. Bahkan Ali kelihatan seolah-olah tidak merasai apa-apa terhadap apa yang berlaku ke atas dirinya. Sebaliknya beliau seakan gembira dan rasa sudah terbela dengan apa yang berlaku.

READ MORE HERE



Comments
Loading...