Ini Bukan Kabinet Najib!


Kabinet yang tiada apa-apa yang luar biasa. Kabinet yang tidak menggambarkan sebarang perubahan. Kabinet ini tidak ada ‘wow factor’.

Ia bukan satu barisan kabinet yang menggambarkan usaha untuk mengukuhkan kembali negara tetapi satu barisan kabinet yang berusaha mengukuhkan Barisan Nasional dan UMNO melalui cara tradisional.

Kepanasan sokongan saya kepada Perdana Menteri baru ini nampaknya begitu cepat menjadi sejuk. Sejuk bila melihat dia menghantar Tun Dr. Mahathir ke perbatasan Pilihan Raya Kecil yang menggambarkan satu usaha tradisional yang ketandusan idea dan ternyata keputusan yang dibuat tanpa berfikir panjang dan sekarang bertambah sejuk bila melihat senarai kementerian di bawahnya dan barisan Menterinya.

Saya masih belum mahu mengkritik Perdana Menteri baru Malaysia. Saya masih berusaha menyakinkan diri saya untuk tidak cepat mengalah dalam sokongan saya kepadanya. Saya cuba memahami masalahnya.

Malangnya bila saya rasa saya faham masalahnya, ia tambah menyakinkan saya bahawa Najib juga akan mengulangi apa yang dilakukan oleh Abdullah. Yang menggerunkannya ialah, Najib melakukan apa yang Abdullah lakukan dalam tempoh yang terlalu cepat.

READ MORE HERE



Comments
Loading...