Lagi percubaan memecahbelahkan PAS


Semenjak Tsunami politik 8 Mac 2008, Umno/BN hanya akan melakukan satu perkara iaitu memecahkan Pakatan Rakyat. Ini adalah kerana, apabila Pakatan Rakyat kuat, mereka akan tersungkur daripada pemerintahan negara pada pilihanraya akan datang.

Usaha yang konsisten dilakukan tanpa henti sehinggalah hari ini. Cara yang paling mudah untuk memecahkan Pakatan Rakyat ialah membawa masuk PAS kedalam Barisan Nasional.

Oleh kerana PAS adalah parti Islam yang majoriti ahlinya adalah berbangsa Melayu, maka mudahlah Umno menyerapkan sentimen “kemelayuan” dalam parti tersebut. Oleh kerana Umno/BN yang dipimpin oleh Najib tidak mempunyai idea baru, maka idea Tun Razak pun digunakanlah. Ideanya mudah aja, Melayu kini lemah, PAS perlu masuk BN untuk kuatkan Melayu.

Umpan tersebut “tersangkut” apabila ada beberapa golongan dalam parti tersebut yang “terbeli” dengan agenda “Melayu” (Melayu lemah apabila Umno kalah. Bila Umno kuat, peduli apa dengan Melayu!).

Malahan golongan yang “terbeli” dengan umpan Umno ini mempertahankan agenda “perpaduan Melayu” ini secara bermati-matian. Entah apa motivasinya, kita pun tak tahu!

Seperti biasa, Utusan Malaysia dan TV3 memberikan sokongan kepada golongan ini secara bermati-matian juga!

READ MORE HERE: http://aminiskandar.wordpress.com/



Comments
Loading...