Perancangan Fraksi UMNO Seterusnya: Pecahkan Pakatan Rakyat


Malaysia Waves

Hakikatnya, Fraksi UMNO telah dibeli oleh UMNO. Sewakty Muktamar di Shah Alam baru2 ini, sebuah syarikat UMNO, Puncak Niaga, telah menaikkan beberpa kain rentang sempena Muktamar PAS.

Dan Puncak Niaga yang sama yang bertanggungjawab menaikkan bil air kita di Selangor. Antara keperluan kenaikan bil air adalah untuk membayar gaji Pengerusi Puncak Niaga, Razali Ismail, sebanyak RM5.1 juta setahun.

Saya tak tau nak kata, tapi apakah mungkin sebuah syarikat UMNO boleh meraikan perhimpunan agung parti yang musuh kepada UMNO? Adakah mungkin syaitan akan meraikan perbuatan ibadah hamba2 Allah? Adakah mungkin sebuah syarikat yang zalim boleh menykong sebuah parti Islam?

Malaysiakini melaporkan bahawa tempat tinggal pimpinan2 tertinggi PAS telah dibayar oleh individu-individu yang tidak dikenali. (http://www.malaysiakini.com/news/106162)

Mengikut kenalan saya yang merupakan sebahagian dari Fraksi UMNO, antara agenda utama mereka adalah untuk persempadanan pilihanraya kelak. Fraksi UMNO telah mencadangkan kepada UMNO bahwa mereka mahu 75% dari kawasan Parlimen menjadi majoriti melayu.

Perkara ini tentulah akan menguntungkan UMNO kerana fraksi UMNO kelak melihat bahwa PAS akan bersama UMNO. Jadi, apa yang akan menguntungkan UMNO bakal menguntungkan PAS.

READ MORE HERE



Comments
Loading...