SPRM- Suruhanjaya Pembunuhan dan Rasuah Malaysia


By Kerajaan Rakyat

Kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebagai rakyat, saya ingin tahu beberapa hal berkaitan kepentingan awam yang melibatkan cara dan tindakan SPRM yang pada hemat saya dianggap sumbang, mencurigakan dan boleh dipertikaikan:

– Apa perlunya siasatan ke atas mendiang Teoh Beng Hock dibuat sehingga jam 3.45 pagi? Sudah gila ke?. Tak sempat-sempat untuk sambung siasatan disiang hari…!!

– Kenapa peguam Teo, Manoharan tidak dibenar untuk hadir bersama ketika sesi soal-siasat tersebut?  Kenapa SPRM sebagai badan penguatkuasa undang-undang, tetapi bertindak tidak selari dengan garis panduan perundangan.

– Kenapa SPRM TIDAK bersungguh menyiasat pemborosan semua wakil rakyat BN sebanyak RM 26.6 juta dalam tempoh dua bulan pertama tahun 2008. – Blog DSAI

– Kenapa SPRM buat sambil lewa terhadap dakwaan wujudnya rasuah dalam pembelian kapal selam ‘Scorpene’? Apakah Ketua Pengarah SPRM sudah dirasuah oleh UMNO? (Saya tidak tuduh, tetapi bertanya. Tak kan bertanya pun tidak boleh kot..!!)

Read more at: http://kerajaanrakyat.com/?p=7129



Comments
Loading...