Lagi-lagi propaganda JMD…


By Eyes Wide Open

This post is my attempt to counter the attempt by Jebat Must Die to spin the mysterious Teoh Beng Hock inquest letter as absolving the MACC Deputy Director and MACC from all blame and re-implying the DAP's alleged involvement.

While this article was featured on HartalMSM, and I am a member of the editorial team, it may not be the official position of the group. This article is my own take on JMD's article here:

http://jebatmustdie.wordpress.com/2009/08/21/letter-from-good-macc-officers-accusing-the-bad-macc-officer/

 

Lagi-lagi propaganda JMD…
Blogger Jebat Must Die ni memang celik propaganda. Malangnya, dia bukan menggunakan kepandaiannya untuk membongkar kebenaran di sebalik propaganda. Sebaliknya dia menggunakan propaganda untuk meneruskan penipuan oleh mereka-mereka yang ingin terus mengekalkan kuasa.

Dia sebagai penyokong kuat UMNO ingin membela nasib Melayu di bumi Malaysia. Itu saya faham. Niatnya dasarnya baik. Dia juga percaya kekuatan politik Melayu mesti dikekalkan malah dikembangkan di bawah kawalan UMNO. Kepercayaan politiknya ini pun saya tidak pertikaikan sebab itulah haknya untuk mempercayai apa-apa sahaja. Itu kebebasan namanya.

Apa yang saya tak tahan ialah cara yang digunakannya untuk mencapai matlamatnya ini. Dia ni gunakan kebiksanaan yang dianugerahkan Tuhan ini bukannya untuk memperbaiki apa yang rosak dalam UMNO. Tapi JMD ni sanggup teruskan penyebaran fitnah dan bohong pihak-pihak tertentu untuk meruntuhkan lawan politik dan mengekalkan kuasa pihak-pihak ini.

Contoh terbarunya ialah bagaimana JMD memutarbelitkan isu surat misteri yang muncul dalam kes Teoh Beng Hock dalam blognya. Rencananya memang panjang ceritanya. Saya tidak mahu mengulas kesemuanya. Akan tetapi ada lima perkara yang saya lihat adalah propaganda semata-mata – ada dua yang berbentuk fitnah buta-buta, dua cubaan untuk mengaburkan kebenaran, dan satu yang cuba mengalih perhatian rakyat dari isu sebenar.

Mari kita lihat cara JMD membentangkan hujah-hujahnya – cukup hipokrit dan berbau fitnah.

Read more at: Lagi-lagi propaganda JMD…



Comments
Loading...