Terbukti Melayu Boleh


Umno and its pariah NGOs have been accusing the Penang Pakatan government of sidelining the Malays. There are facts and figures to prove Umno is full of shit. As usual. You can download the “Terbukti Melayu Boleh” pdf file from http://www.mediafire.com/?okzhrni55w0 , and please let your friends know about the download location.

By Sun Line

PAKATAN RAKYAT

Kerajaan Berjiwa Rakyat, Adil kepada Semua

MARTABATKAN ORANG MELAYU

Pulau Pinang adalah negeri pertama yang mengamalkan sistem tender terbuka di dalam semua kontrak dan pembelian kerajaan melalui internet (e-tender).

Melalui pengalaman prinsip CAT (Cekap, Akauntabel dan Telus), Pulau Pinang adalah kerajaan negeri pertama yang menerima pujian daripada ‘Transparency International’ dengan lebihan Belanjawan RM88 juta pada 2008.

Semenjak kerajaan Pakatan Rakyat mengambil alih pemerintahan:

– Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) telah melaksanakan 23 tender terbuka yang mana 7 (30%) telah dimenangi oleh kontraktor bukan Melayu manakala baki 16 (70%) tender dimenangi oleh kontraktor Melayu;

– Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) yang telah melaksanakan 66 tender terbuka memperlihatkan 22 tender (33%) dimenangi oleh kontraktor bukan Melayu dan 44(67%) dimenangi oleh kontraktor Melayu.

Download pdf at: http://www.mediafire.com/?okzhrni55w0



Comments
Loading...