Rampas Penang : Mimpi Dato Azhar mungkin menjadi nyata..


Dalam mentadbirkan secara jauh lebih baik dari UMNO/BN pemimpin-pemimpin PR juga dikatakan mula jauh dari pengundi dan penyokong mereka sendiri.

By Anak Sungai Derhaka

Dalam satu temubual dengan freemalaysiatoday Ketua Pembangkang Pulau Pinang Dato Azhar Ibrahim telah menyuarakan keyakinannya bahawa UMNO/BN akan kembali menguasai Pulau Pinang selepas PRU13 yang akan datang.

Keyakinannya berdasarkan beberapa faktor antaranya ialah UMNO yang kononnya kini semakin kuat di Pulau Pinang, Sokongan masyarakat India yang telah kembali kepada BN dan juga ramai pengundi yang dulunya mengundi PR kini telah sedar akan permainan politik PR.

Keyakinannya itu telah ditempelak hebat oleh penyokong –penyokong Pakatan Rakyat hinggakan ada yang menyarankannya agar terus bermimpi..

Sebenarnya… Mimpi Azhar itu ada asasnya dan mungkin jadi kenyataan..

Pakatan Rakyat Pulau Pinang pada dasarnya mungkin dilihat kuat dan amat sukar untuk digugat oleh UMNO/BN oleh penyokong – penyokong yang tidak pernah terlibat dengan aktiviti Parti baik PKR mahupun PAS malah DAP.

Urusan Pentadbiran oleh Ketua Menteri Lim Guang Eng memang tidak dapat dinafikan jauh lebih baik dari pentadbiran oleh UMNO/BN dulu.

Tetapi bagi yang aktif dalam menggerakkan parti diperingkat Ranting /Cawangan ataupun Cabang /Bahagian hanya sikap HIPOKRIT yang akan menafikan segala kebenaran.

Dalam mentadbirkan secara jauh lebih baik dari UMNO/BN pemimpin-pemimpin PR juga dikatakan mula jauh dari pengundi dan penyokong mereka sendiri.

Ini sebenarnya telah disuarakan sendiri oleh pengundi-pengundi, malangnya suara ini telah ditapis dari sampai ketelinga pemimpin-pemimpin PR. Ditapis oleh mereka-mereka yang mempunyai kepentingan peribadi yang berada disekeliling pemimpin-pemimpin PR yang mahu menjaga hati pemimpin-pemimpin PR.

Pernahkah anda sekelian mendengar apa rungutan dari akar umbi yang menyokong PR semasa PRU12 dahulu?

Pernahkah anda sekelian duduk mendengar luahan perasaan kecewa mereka yang menyokong PR semasa PRU12 yang lalu?

Jika tidak .. bacalah, ini hanyalah sebahagian dari luahan kekecewaan mereka..

Read more at: Rampas Penang : Mimpi Dato Azhar mungkin menjadi nyata..

 



Comments
Loading...