‘Third Force’, Dr Syed Husin beri ingatan


(Selangor Kini) – Senator Dr Syed Husin Ali berkata, Parti KEADILAN Rakyat (KEADILAN) bersedia untuk menjalin kerjasama dengan mana-mana pihak yang juga mengejar cita-cita Pakatan Rakyat (Pakatan).

Namun kerjasama ini tidak akan berlaku, jika ‘third force’ yang diuar-uarkan itu mengugut atau menuntut KEADILAN supaya patuh membabi buta kepada tuntutan mereka.

Beliau berkata demikian ketika ditanya apakah KEADILAN sudi mempertimbangkan calon-calon ‘berintegriti’ yang akan dicadangkan oleh perikatan blogger dan pemerhati bebas, Barisan Rakyat.

“Siapa yang dimaksudkan ‘third force’ itu? Zaid Ibrahim menafikan beliau terlibat dalam inisiatif Barisan Rakyat, dan Tun Dr Mahathir pula mengatakan Perkasa adalah ‘third force’ sebenarnya,” kata Syed Husin.

“KEADILAN perlu mengkaji perkara ini terlebih dahulu,” tegas beliau.

Syed Husin tidak menolak kemungkinan kepelbagaian ‘third force’ yang ada hari ini adalah usaha bagi mengekang aliran keluar pemimpin dan penyokong Barisan Nasional (BN).

“Mungkinkah entiti-entiti ini wujud bagi menghalang mereka-mereka ini dari menyertai KEADILAN dan Pakatan Rakyat? Ini juga perlu kita kaji,” katanya.

 



Comments
Loading...