Thomas Su: Memorandum DAP dirampas dan dikoyakkan oleh rombongan PM


Perdana Menteri enggan mendengar suara rakyat Limbang dan memorandum telah dikoyakkan! Dimana erti SATU Malaysia?

Saya berasa kecewa dan menyesal terhadap Perdana Menteri Dato’ Sri Najib yang enggan menerima memorandum DAP semasa beliau meninjau ke Pasar Tamu Limbang petang semalam.

DAP Limbang telah menyediakan dua memorandum untuk diserahkan kepada Perdana Menteri. Satu adalah mengenai “Membekal Doktor Pakar dan Menaiktaraf  Peralatan Perubatan di Hospital Limbang” dan satu lagi adalah mengenai “Membekal elektrik dan Air Bersih Serta melantik seorang Ketua Rumah Bagi Kampung Merasam Barat Limbang”.

Kami menunggu ketibaan Dato Sri’ Najib dan akhirnya beliau sampai di Pasar Tamu Limbang pada pukul 6pm. Apabila beliau keluar dari kereta, beliau menuju ke arah lain dan enggan menerima memorandum kami walaupun hanya beberapa meter jauh daripada calon DAP Leong Kwang Yew.

http://i893.photobucket.com/albums/ac131/admin-s/P4142192Medium.jpg

Semasa Leong Kwang Yew dan ADUN Selangor Jenice Lee cuba mendekati Perdana Menteri, rombongan BN pula menolak dan menghalang kedua-dua mereka secara kasar. Memorandum yang dipegang oleh Leong Kwang Yew telah dirampas dan dikoyak oleh rombongan Perdana Menteri , pembuatan begini seolah-olahnya telah menghancurkan hasrat rakyat Limbang yang ingin menyuarakan masalah mereka.

Jika Perdana Menteri terus menbenarkan rombongan beliau menolak dan mengoyakkan memorandum dengan sikap begitu kasar dan kurang ajar, ini membuktikan “Satu Malaysia, Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan” yang dicanang oleh BN dan Perdana Menteri adalah satu pembohongan sahaja!

Thomas Su

 

 

民主行动党武吉哥打竞选行动室总指挥兼霹雳州宾如港州议员苏健祥于2011年4月15日在林梦发表声明:

首相不愿听林梦人心声,备忘录遭撕碎,“一个马来西亚”简直是一派胡言!

首相拿督斯里纳吉上任以来难得在昨天傍晚拜访林梦市区,但是,却不愿接领民主行动党早已准备好的备忘录,我对首相不愿聆听林梦人民心声的决定深感失望及遗憾。

林梦民主行动党今天拟好两份备忘录,第一份是《请为林梦医院提供专科医生及提升医疗设施》,第二份是在长屋Merasam Barat居民要求下,代为呈上的《请为甘榜Merasam Barat 提供电流及干净自来水,并遴选一个村长》。

我们等候首相等了一个下午,终于在下六时等到首相出现,首相下车时,与民主行动党候选人梁广耀的距离近在咫尺,但是,他匆匆却转过身,不愿接领备忘录,并马上被他的随从抯挡在外。在梁广耀企图跟上首相时,首相跟班却粗暴地将候选人及雪州莲花苑州议员李映霞推挤挡架在一旁。

当民主行动党武吉哥打区候选人梁广耀企图呈交备忘录时,首相跟班却强硬抢夺并且将之撕碎,林梦人民向首相表达心声的希望也被撕碎了。

若首相纵容他的随从或跟班撕碎备忘录,这代表首相完全不愿意聆听人民的心声,也证明他所倡导的“一个马来西亚,以民为本,绩效为先”简直是一派胡言。

苏健祥



Comments
Loading...