PKR hak milik – Anwar dan Azmin


UMNO REFORM

Bercerita mengenai hubungan antara Anwar – Azmin, tidak dapat tidak ia ibarat lagu dan irama – tidak dapat dipisahkan. Azmin hari ini adalah orang terkuat dalam PKR dan politik PKR sudah lebih buruk dari apa yang ada dalam UMNO. Penulisan dalam:

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Table Normal”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:”Times New Roman”; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

http://www.malaysia-today.net/mtcolumns/guest-columnists/46104-al-sheikh-al-juburis-faithful-assistant-a-clique

menceritakan bagaimana Azmin berusaha membentuk rejim nya dalam PKR. Rejim ini dibentuk dengan memanipulasi pemilihan yang ada – catas mencantas sehingga tumbuk menumbok berlaku. Memang usaha ini telah berlaku sewaktu pemilihan PKR yang menyaksikan kekotoran demokrasi yang dibenarkan oleh Anwar Ibrahim dan Anwar Ibrahim sendiri turut mencatur pemilihan bersesuaian dengan kehendak Azmin.  

Ini bukan satu rahsia di kalangan PKR. Malah ada yang berkata, UMNO jaga sahaja langkah dan jangan melakukan apa-apa kesilapan kritikal – PKR akan runtuh dengan sendiri bila Azmin mengambil alih teraju parti. Semua tahu dan semua bertanyakan kepada satu sama lain mengenai Anwar – Azmin. Malah kalau diselidiki usaha memasukkan kalangan anti Azmin oleh Presiden Parti dan anaknya turut ada tetapi tidak berjaya. Hubungan rapat Anwar –Azmin inilah yang menjadi kecemburuan kepimpinan lain – yang ada antara mereka sudah terpelanting keluar dari jemaah kepimpinan malah ada yang mengambil keputusan untuk keluar dari PKR dan menghentam PKR secara rakus tanpa strategi. Ini berlaku dalam hubungan tiga segi Anwar – Azmin – Ezam.

READ MORE HERE

 



Comments
Loading...