Anwar jauh menyimpang dari pendirian Malaysia


Ketua Pembangkang itu nampaknya sudah terlalu jauh berubah, lantang mengutuk kekejaman Israel suatu ketika dulu, hari ini beralih arah menjadi penyokong.

(Free Malaysia Today) – Kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang merakamkan sepenuh sokongan kepada semua tindakan bagi menjaga keselamatan Israel adalah sesuatu yang memalukan serta jauh  menyimpang daripada perinsip pendirian Malaysia.

Menteri Muda Di Pejabat Ketua Menteri (Hal Ehwal Islam), Datuk Ir. Haji Daud Abdul Rahman berkata, kekejaman Israel terhadap rakyat

Palestin dikecam hebat oleh masyarakat antarabangsa termasuk Malaysia sejak kepimpinan perdana menteri yang pertama lagi.

Beliau berkata, kenyataan Anwar yang ditemu ramah akhbar Wall Street Journal baru-baru ini, itu secara langsung jelas menunjukkan penerimaan dan sokongan Anwar terhadap segala tindakan yang dilakukan oleh Israel terhadap rakyat Palestin selama ini.

“Kita berasa sedih dan hairan dengan kenyataan terbuka Anwar mempertahankan keselamatan Israel yang dianggap sungguh memalukan.

Mungkin semua ini dilakukannya untuk mendapatkan sokongan dari negara Barat.

“Beliau (Anwar) nampaknya sudah terlalu jauh berubah daripada seorang pemimpin yang suatu ketika dulu lantang mengutuk kekejaman rejim Israel, hari ini beralih arah menjadi penyokong,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita pada Majlis Penyerahan Tabung Baitulmal Sarawak (TBS) yang turut dihadiri oleh Pengurus Besar TBS, Haji Abang Mohammad Shibli Haji Abang Mohd. Nailie, Pengarah Jabatan Agama Islam Sarawak (JAIS), Abang Shamsuddin Abang Seruji dan YDP Majlis Islam Sarawak (MIS), Datu Haji Putit Matzen.

READ MORE HERE

 



Comments
Loading...