Di bawah 1Malaysia, anak muda semakin kreatif


http://www.mmail.com.my/sites/default/files/imagecache/medium/1_901.jpg

GROSS INSULT: The student was detained when he turned up in Cheras to meet college management — Pic: RAZAK GHAZALI

Penghormatan adalah kurniaan dari rakyat tetapi bukan menghasut atau di minta. Penghormatan adalah suci dan indah tanpa diselaputi dengan ketakutan.

Meta trader

{youtube}kDGLevboeRg{/youtube} 
Or watch at: http://www.youtube.com/watch?v=kDGLevboeRg

Najib salah seorang Perdana Menteri yang dipilih parti UMNO, begitulah statusnya kurang dapat penghormatan dari anak muda. Dasar parti pemerintah memang haus dengan kuasa dari rakyat tetapi dasar pemerintah menganggap sesiapa yang menentang mereka adalah musuh, ini amatlah konflik macam mana parti pemerintah dapat sokongan dari musuh??

Penghormatan adalah kurniaan dari rakyat tetapi bukan menghasut atau di minta. Penghormatan adalah suci dan indah tanpa diselaputi dengan ketakutan. Penghormatan dianugerahkan dengan percuma tanpa dijual beli, dalam prinsip demokrasi kuasa rakyat adalah kuasa penghormatan.

Isu anak muda memijak poster Najib dan Rosmah menandakan anak muda terasa jijik dan benci atas corak pemerintahan 1Malaysia, Najib patutlah mengambil langkah yang bijak dan positif demi mengujudkan imej mesra dengan anak muda. Isu penangkapan anak muda memiak poster Najib memang kurang moral, ini adalah isu moral yang kurang sopan terhadap seseorang pemimpin tetapi kenapa diperkenakan akta hasutan?? Penyiasatan PDRM yang begitu pilih kasih bukan dapat menakutkan anak muda tetapi memberikan kesempatan untuk menjauhi parti pemerintah.  

Ruang siber bergitu luas, anak muda berupaya menggunakan minda kreativiti mereka dalam apa japa enis rekaan dan ciptaan mereka, meraka sanggup lakukan apa saja, sama ada dalam puisi, sajak, video, animation,…. demi melepaskan geram dan menyebarkan rasa ketidakadilan yang wujud dari hati naluri mereka. Selagi parti pemerintah bersikap angkuh dan enggan memberikan ruang untuk anak muda bernafas, khasnya akta 114A, Maka banyak lagi hasil kreatif sama ada dalam blog, forum, acebook youtube akan dijadikan medan perang mereka.

Begitu juga video klip janji di capati, kelihatan anak muda bijak menggunakan media alternatif menghiburkan rakyat, menyampaikan mesej dan pendapat pendapat yang waras dalam musik ciptaan mereka.

 



Comments
Loading...