Himpunan Kebangkitan Rakyat 112


{youtube}Phm3VanIF9E{/youtube} 

Merdeka Heritage Trust dalam kenyataan berkata antara syarat bagi Stadium Merdeka ialah penganjur mesti memastikan jumlah pengunjung/peserta tidak melebihi 30,000 orang.

 
 
Jan 12hb suatu perhimpunan mega akan dijadikan satu perhimpuan yang bersejarah, aman tenteram sebelum pilihanraya umum. Perhimpunan bersejarah ini telah dibenarkan oleh pengurusan Stadium Merdeka. Selain itu pihak PDRM berhasrat untuk kerjasama, menurut sekatariat HKR menganggarkan sejumlah 1 juta pengunjung akan menghadiri perhimpunan bersejarah ini. 
– Merdeka Heritage Trust dalam kenyataan berkata antara syarat bagi Stadium Merdeka ialah penganjur mesti memastikan jumlah pengunjung/peserta tidak melebihi 30,000 orang.
 
– Kehadiran pengunjung ke Himpunan Kebangkitan Rakyat ini dipercayai melebihi demo BERSIH 3.0, anggaran kehadiran ini sudah pasti mana-mana stadium di Malaysia tidak berupaya memuatkan sejumlah bilangan yang sedemikian besar. 
 

– Walaubagaimanapun, HKR mengalu-alukan kehadiran rakyat menyertai himpunan ini. Suara rakyat adalah suara keramat dapat dilaung-laungkan supaya memberi signal dan mesej supaya parti pemerintah menunduk ke atas permintaan rakyat. Bila menjelang PRU13 nanti, rakyat lah jadi hakim untuk menjatuhkan hukuman terhadap parti pemerintah.   

 



Comments
Loading...