Akar umbi PKR malu Azmin Ali plagiat usaha orang lain


azmin-selangor-300

Adakah apabila bertukar MB, maka KIDEX telah memenuhi hasrat rakyat setempat dan manifesto PR?

Adam Abu Bakar, Free Malaysia Today

Ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) cabang Hulu Selangor, Megat Khairul Anuar Razali kecewa dengan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali yang langsung tidak melakukan perubahan selain gimik media.

Katanya, Azmin obses hendak meniru gaya Presiden Indonesia, Joko Widodo.

“Pasti ramai yang tertawa melihat Menteri Besar memegang tin racun serangga lengkap memakai penutup hidung menyembur ubat nyamuk kononnya melancarkan kempen ‘Bas Sekolah Tanpa Aedes,” katanya dalam satu sidang media di Ibu Kota, hari ini.

Perbezaan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dengan Azmin Ali hanyalah Azmin berjaya mencairkan wang simpanan negeri bernilai RM3 billion dengan projek-projek segera.

Jelasnya, dalam isu Kidex, ia menjadi bahan jajaan yang cukup hebat untuk menggulingkan Khalid. Persetujuan Khalid terhadap pembinaan KIDEX dikatakan sebagai tidak memenuhi kehendak penduduk setempat serta tidak membawa hasrat manifesto Pakatan Rakyat.

“Adakah apabila bertukar MB, maka isu KIDEX telah memenuhi hasrat rakyat setempat dan manifesto PR?

“Adakah KIDEX hanyalah satu alat untuk menipu rakyat supaya menggulingkan Khalid walhal sememangnya PR Selangor bersetuju dengan pembinaan KIDEX?” soalnya.

Mengenai Langat2 pula, Megat turut memberitahu ia merupakan lagi satu penipuan besar agar Khalid digulingkan.

“Dijaja mengenai perjanjian Bank Islam Khalid yang menjadi punca Khalid Ibrahim menandatangani persetujuan tersebut. Walhal fokus utama Khalid adalah untuk menjadikan konsesi bekalan air terawat di Selangor milik rakyat.

“Adakah ini tidak bagus untuk rakyat?” soalnya.

READ MORE HERE

 



Comments
Loading...