Parti Baharu: Selamat maju jaya kawan-kawan!


Dr Ahmad Samsuri Mokhtar

Dr Ahmad Samsuri Mokhtar

Bertahun lamanya Pas berdepan dengan stigma menjadi “kuda tunggangan DAP”. Itu pun gara gara Pas dilihat semacam tidak bertegas dengan DAP dalam beberapa isu, walau ianya tidak betul.

Maka kini ada parti baharu telah muncul, yang ditubuhkan dengan asas kecewa, kononnya parti yang ada kini tidak mengikut “maqasid syariah, kolot, konservatif”, yang juga dipuji dan dibelai dari awal oleh DAP.

Maka kini bukan lagi ayat “kuda tunggangan” DAP yang akan diwiridkan. Tentunya lebih hebat lagi!

Segmen pengundi dan kerusi manakah yang ditagih oleh kumpulan ini? Kerusi DAP? Kerusi PKR? Atau mungkin DAP akan bermurah hati memberikan kerusi mereka nanti…di Ipoh Barat kah, atau di Jelutong kah, atau di Kulai? Tentunya G-18 ini sedang senyum berkira kira membayangkan menjadi ahli parlimen di kerusi ini! Atau ada yang sudah membayangkan untuk berpindah alamat rumah ke kawasan ini nanti. Selamat berpindah kawan-kawan!

Atau kumpulan ini ingin mengambil kerusi PAS di Pantai Barat, sebagaimana yang pernah diwar-warkan? Atau mereka berharap PAS akan menyerahkan kerusinya, untuk parti yang menjadi khadam kepada DAP? Haa..haa….Tentunya berperanglah nanti keadaannya!

Selamat bertemu di medan!

 



Comments
Loading...