Mat Sabu mahu ‘bunuh’ PAS


mat sabu

(Agenda Daily) – Mat Sabu tuduh PAS diresapi pemikiran ISIS. Untuk itu Mat Sabu minta pihak polis dari Cawangan Khas (Special Branch) membuat kajian terperinci keranan kononnya pemikiran ini dalam PAS mampu mengancam keselamatan negara.

Ramai yang minta saya respon berikutan kenyataan Presiden PAN ini, entah saya tiba-tiba seakan tersentak dan terdiam. Sekadar membaca satu demi satu laporan dan posting serta berita berkaitan untuk memastikan kesahihan sebenar-benarnya.

Memang itulah yang dikatakan Mat Sabu dan terkini banyak pihak khasnya pimpinan telah berikan respon dan kenyataan.

Sedih memikirkan seorang bekas Timbalan Presiden, seorang yang pernah berunlangkali merengkok dalam tahanan semasa bersama PAS, seorang yang pernah dijulang sebagai wira semasa dalam PAS, seorang yang kini makan pencen kerana pernah jadi wakil rakyat atas tiket PAS, tiba-tiba hari ini tergamak mengeluarkan kenyataan sedemikian.

Bagi saya kenyataan ini satu fitnah besar, satu pembohongan dan satu perancangan jahat khasnya dari Mat Sabu untuk “membunuh” PAS. Tiada perkataan lain yang boleh digunakan.

Kerana itulah agak lambat saya mahu memberi respon kerana sangat tersinggung dengan kenyataan Mat Sabu ini, tidak percaya beliau sanggup mengkhianati bekas sahabat dan kawan-kawannya sebegitu rupa.

Yang terlintas dalam fikiran saya adalah watak-watak Pateh Karma Wijaya, Raja Mandaliar, Si Kitol dan hari ini bertambah seorang lagi Mat Sabu.

Kononnya punca PAN ditubuhkan kerana PAS diresapi pemikiran ISIS dan mengamalkan budaya “takfiri”.

Situ sahaja sudah nampak mentah-mentah pembohongannya.

Bukankah PAN ditubuhkan oleh mereka yang kecewa kerana tewas dalam pemilihan PAS tempoh hari, termasuklah Mat Sabu sendiri. Agak-agaknya kalau menang bagaimana?

Sesungguhnya mereka yang kecewa ini termasuklah Mat Sabu telah merancang begitu rapi untuk mengambil-alih dan menguasai kepimpinan PAS dalam Muktamar Jun lalu. Mereka telah susun pasukannya, mereka telah bergerak turun ke kawasan-kawasan seluruh negara, malah mereka menyusun hingga mahu mempengaruhi sentimen kawasan-kawasan dengan cuba mencetuskan gelombang penolakan terhadap Tuan Guru Hj Abd Hadi Awang dari peringkat kawasan-kawasan lagi.

Mereka rancang untuk mendominasi mesyuarat agung kawasan-kawasan seluruh negeri-negeri. Dari Kota Bharu ke Kuala Kedah ke Shah Alam.

Dan mereka berkempen semaksima mungkin melalui media yang mereka kuasai termasuklah Harakah ketika itu, TMI dan lain-lain. Lebih ketara lagi mereka turut mendapat bantuan pimpinan DAP yang terang-terang mengeluarkan kenyataan selesa dengan blok mereka dan minta supaya PAS buat perubahan.

Ditakdirkan Allah swt, tanpa sebarang unsur penipuan, dalam pemilihan yang telus dan terbuka, mereka tewas, ditolak oleh perwakilan PAS yang mewakili 1 juta kekuatan akar umbi seluruh negara.

Apa yang tidak dikatakan oleh Mat Sabu dan gengnya terhadap Tuan Guru dan sahabat-sahabat lain. Merek terlalu yakin boleh menang dan menguasai PAS, tetapi akhirnya tanpa disangka-sangka ditolak “en bloc”.

READ MORE HERE

 



Comments
Loading...