Perangkap Yang Khairul Buat Untuk Abu Kassim, Gani Dan Zeti


azwan-bro

Timbalan Ketua Pemuda Umno, Khairul membuat perangkap yang berganda sebagai serangan awal yang mengejutkan Abu Kassim, Gani dan Zeti. Kini mereka tidak tahu sama ada mereka perlu mengambil risiko menyaman dan membiarkan semua butir-butir pengintipan dan pengkhianatan mereka didedahkan di mahkamah atau pun tidak.

(PRU14) – Ramai tidak menjangka Jabatan Keadilan Amerika Syarikat dan Peguam Negara Amerika Syarikat mengadakan sidang akhbar pada 20 Julai 2016 mengenai tindakan sivil untuk mendapatkan kembali US $ 1 bilion, yang dikatakan milik 1MDB, malah ramai juga yang tidak menjangkakan laporan polis yang dibuat oleh Timbalan Ketua Pemuda Umno, Khairul Azwan Harun.

Anda boleh membaca dua artikel sebelum ini (Abu Kassim caught in his own web of deceit dan Are Abu Kassim, Gani and Zeti going to face charges of treason?) mengenai perkara ini.

Ia menimbulkan persoalan sama ada laporan polis Khairul adalah serangan awal atau perangkap. Malah, ia kelihatan seperti gabungan kedua-duanya. Walaupun laporan polis menjurus kepada tindakan susulan berikutan sidang akhbar pada 20 Julai, ia juga mungkin menyediakan perangkap untuk bekas Ketua Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Abu Kassim Mohamed, bekas Peguam Negara Abdul Gani Patail dan bekas gabenor Bank Negara Dr Zeti Akhtar Aziz.

Beberapa malam yang lepas merupakan jamuan perpisahan Abu Kassim di mana beliau, Gani dan Zeti sepatutnya telah mengadakan sidang akhbar bersama mengenai sidang media 20 Julai 2016 oleh Jabatan Keadilan Amerika Syarikat dan Peguam Negara Amerika Syarikat. Pada sidang media ini mereka sepatutnya mendesak perletakan jawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Pada masa yang sama, Tun Dr Mahathir Mohamad sepatutnya mengadakan sidang akhbar di Jakarta memberitahu media antarabangsa pada dasarnya perkara yang sama dan mengulangi apa yang telah diperkatakan semenjak Disember 2014.

Kedua-dua sidang akhbar ini telah dibatalkan, dan apabila media bertanya kepada ketiga-tiga mereka, Gani menjawab bahawa ini adalah permainan politik semata-mata manakala Abu Kassim dan Zeti enggan mengulas dan berkata mereka akan berbincang dengan peguam mereka terlebih dahulu sebelum memberi maklum balas. Laporan berita Malaysiakini di bawah jelas menunjukkan bahawa ketiga-tiga mereka adalah sebahagian daripada Pakatan Harapan dan operasi ANC (Kempen Anti-Najib).

READ MORE HERE



Comments
Loading...