Nika Hanya Akan Dapat RM 20 juta Bukannya RM 50 juta


Nothing-to-Hide

(PRU14) – Nika Gee mahu Stanley menarik balik kes perceraian mereka dan menarik balik SD yang dia tandatangani, menyebut nama Muhyiddin sebagai kekasihnya. Jika Stanley bersetuju untuk berbuat demikian maka Nika akan menggugurkan tuntutan balas terhadapnya. Muhyiddin akan memberi Nika Gee RM50 juta jika Stanley menarik balik kes perceraian itu dan menarik balik SD. Tetapi Stanley tidak bersetuju untuk menarik balik SD maka ini bermakna Nike Gee akan mendapat hanya RM20 juta dan bukan RM50 juta.

The Star melaporkan pada 21st June 2016:

Prosiding perceraian antara bekas Timbalan Pendakwa Raya Stanley Clement Augustin dan isterinya Nika Gee Siew Yee telah ditangguhkan pada 16 Ogos untuk pengurusan kes.

Menurut e-filing mahkamah, suatu notis permohonan peguam menarik diri telah ditetapkan pada tarikh tersebut.

Menurut petisyen perceraian Augustine, ia difailkan pada Disember 2014, beliau dan Gee – ahli perniagaan – telah berkahwin pada 24 April 2007.

Dia adalah seorang duda dengan tiga anak dan Gee, yang telah dinamakan sebagai responden, adalah seorang janda anak dua pada masa itu.

Perkahwinan mereka didaftarkan di Jabatan Pendaftaran Negara di Putrajaya, dua hari sebelum Augustin bersara daripada Jabatan Peguam Negara sebagai Timbalan Pendakwa Raya.

Dalam jawapannya, Gee berkata dia bertemu Augustin melalui rakan, Datuk Yusof Khan, sekitar Oktober 2002 apabila Augustin dalam proses untuk menceraikan bekas isterinya.

Beliau mendakwa mereka menjadi rapat pada akhir Jun 2003. Dalam akuan berkanun yang dibuat pada 7 Disember 2015, Augustin mendakwa mereka mempunyai perjanjian pra-perkahwinan dan Gee mengakui mempunyai hubungan sulit yang berterusan dengan seorang ahli politik terkemuka.

Kes perceraian berprofil tinggi ini dilihat sangat mengancam Muhyiddin Yassin secara keseluruhannya – terutamanya kerana ia disebut dalam Akuan Berkanun pada 7 November 2015  – akan didengar di mahkamah dalam masa empat hari. Dan Muhyiddin cuba sedaya upaya untuk membuang kes sebelum ia bertambah buruk.

Tun Musa Hitam telah memberitahu Muhyiddin dengan tegas bahawa dia perlu selesaikan perkara tersebut dengan apa cara sekali pun,jika tidak,  kerjaya politiknya akan tamat. Dan itu juga bermakna parti baru Tun Dr Mahathir Mohamad, Pribumi, yang diketuai oleh Muhyiddin akan tenggelam. Ianya seperti teksi dibom sebelum ia berlepas.

READ MORE HERE

 



Comments
Loading...