Detik “Kematian” Ezam


Ezam mungkin perlu menghabiskan pilihan raya umum akan datang dalam penjara bersama-sama dengan Rafizi Ramli dan Tony Pua. Ini kerana dia telah ‘tertangkap’ kerana memalsukan Minit EGM yang tidak pernah diadakan di kedai jubin. Beliau juga memalsukan senarai hadirin dengan tandatangan palsu dan menukar nama parti tanpa kelulusan RoS atau ahli-ahli parti. Dan kini ia kelihatan bahawa kemungkinan Daim adalah penaja sebenarnya.

(PRU14. TV) – Mohamad Ezam Mohd Nor kini menunggu masa dan mula mengira hari ajalnya. Bukan sahaja beliau kemungkinan besar tidak lagi akan menerima kira-kira RM100 juta dari penaja yang sepatutnya memberikan kepadanya tetapi dia akan menghadapi pertuduhan rasuah dan penipuan serta mungkin bakal didakwa dalam pengubahan wang haram juga.

Adakah ini bermakna partinya, Parti Bebas Rasuah, benar-benar tidak wujud dan merupakan hanya penyamaran semata-mata, tiada lagi paluan gong untuk mengalu-alukannya sebagai ahli Pakatan Harapan? Bagaimanapun, anda boleh membaca lebih lanjut mengenai perkara itu di sini: Ezam scams his party sponsor, yet again.

G. Kumaar Aaman, yang merupakan ketua Parti Generasi Baru (NewGen Party) sebenar yang Ezam sepatutnya beli dan menukarkannya menjadi Parti Bebas Rasuah, telah meminta SPRM untuk menyiasat dari siapa Ezam mendapat wang. Seseorang memberi Ezam RM10 juta jadi Kumar mahu tahu siapa yang menderma atau penajanya.

Menurut Ali, pemandu beliau, akhir-akhir ini Ezam telah bertemu Tun Daim beberapa kali jadi adakah ini boleh menjadikannya sebagai penaja beliau?

“Bagaimana beliau (Ezam), sebagai bekas kakitangan awam, mampu untuk membayar untuk itu dan ini. SPRM perlu melihat kepada sumber pendapatannya, sama ada ia datang dari ‘penaja’ atau daripada rasuah, “kata Kumaar.

Kumaar juga berkata, “Saya adalah presiden parti NewGen. Saya tidak tahu di mana maruah Ezam ketika dia menyamar sebagai presiden parti. “Kumaar menambah terdapat pihak tertentu (bermaksud orang dalam parti yang Ezam telah rasuahkan) yang bersubahat dengan Ezam dan telah menggunakan alamat pejabat yang palsu, tandatangan palsu dan ahli-ahli parti palsu untuk merampas atau ‘mencuri’ parti.

Ini adalah tuduhan yang amat serius sekali. Kumaar juga mendakwa bahawa Ezam, yang kononnya sebagai presiden parti dan timbalannya, Khairuddin Abu Hassan, telah menukar nama parti itu kepada Parti Bebas Rasuah tanpa kelulusan Pendaftar Pertubuhan atau 300 ahli berdaftar parti. Tiada satu pun daripada 300 ahli telah menghadiri sebarang EGM untuk meluluskan perubahan pemegang jawatan atau pertukaran nama.

READ MORE HERE

 



Comments
Loading...