Guan Eng malu besar – dokumen projek billion ringgit didedahkan


“Dakwaan Guan Eng DAP kononnya peruntukan RM 1.7 billion dan dakwaan Exco Tebatan Banjir kononnya RM 1.1 billion masih belum dijelaskan oleh Kerajaan Persekutuan adalah satu kenyataan yang mengarut dan tidak cerdik”

Dr MiM

Sebelum ini beliau mencipta sejarah sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang yang pertama disabitkan dengan kes rasuah.

Kes tersebut sedang berjalan tetapi Lim Guan Eng dengan tanpa malunya masih lagi menjawat jawatan tersebut.

Kali ini ialah pembohongan kroni tegar Lim Kit Siang terhadap kenyataan Pengerusi Majlis Tindakan Pulau Pinang, Datuk Seri Zainal Abidin Osman yang menjelaskan bahawa kerajaan Persekutuan telah membelanjakan RM2 bilion untuk projek tebatan di negeri ini.

“Kita mendapati, kenyataan dikeluarkan Zainal Abidin itu palsu dan tidak benar. Ini kerana, selepas memeriksa rekod yang kita ada, kerajaan Pusat hanya membelanjakan RM300 juta sahaja untuk projek tebatan banjir di Pulau Pinang.” dakwa Guan Eng.

Kenyataan Guan Eng DAP ini mengambarkan yang beliau sebenarnya tidak tahu apa-apa pun dengan negeri yang ditadbir oleh beliau dan DAP. Sungguh memalukan.

Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Datuk Seri Wan Junaidi Tuanku Jaafar telah menafikan pembohongan Guan Eng kononnya kerajaan Persekutuan tidak memberi dana yang sewajarnya untuk membantu masalah banjir di Pulau Pinang.

READ MORE HERE

 



Comments
Loading...