Keling Kerala dengan permainan silap matanya


Ariff Ahmad, The Third Force

Apa dah jadi dengan saman DoJ. Kenapa DoJ mohon perbicaraan di tangguhkan (sila rujuk Fakta 1) dan Red Granite pula membantah permohonan DoJ untuk menangguhkan perbicaraan (sila rujuk Fakta 2) . Selain daripada itu, alasan DoJ untuk menangguhkan perbicaraan dengan jelas sekali menunjukkan bahawa pengumuman DoJ telah dibuat secara premature (tergesa-gesa) iaitu dibuat sebelum siasatan selesai.

Kalau kita kaji kenyataan Loretta Lynch dan juga kenyataan Penolong Peguam Negara Caldwell dengan terliti, DOJ HANYA BERTINDAK BERDASARKAN KEPADA ADUAN YANG DITERIMA DAN BUKANNYA SELEPAS SIASATAN YANG MEREKA LAKUKAN. Pandangan saya ini adalah berdasarkan kepada perkataan-perkataan seperti MENURUT ADUAN dan bukannya BERDASARKAN PADA SIASATAN  (sila rujuk Fakta 3)

Persoalan sekarang ialah, adakah dakwaan Raja Petra Kamarudin bahawa Mahathir telah membayar kepada DOJ sebanyak USD5 juta untuk mengadakan pengumuman SAMAN SIVIL bahawa Najib terlibat dalam penipuan pembayar cukai Malaysia adalah benar ?????? (sila rujuk Fakta 7)

READ MORE HERE

 



Comments
Loading...