Nakal juga tajuk berita Malaysia Kini: Najib Razak


(mynewshub) – Nakal juga tajuk berita Malaysia Kini tentang perbicaraan kes SRC semalam.

Yang sebenarnya berlaku di Mahkamah semalam ialah peguambela saya tunjukkan bahawa pihak pendakwa raya telah GAGAL kemuka bukti sepanjang perbicaraan.

Point yang dikemukakan oleh peguambela saya adalah:

  1.  Pendakwa raya gagal buktikan saya terlibat dalam penubuhan SRC dan penubuhan SRC itu adalah idea atau arahan saya.
  2. Pendakwa raya gagal buktikan saya yang arahkan lembaga pengarah KWAP memberi kelulusan.
  3. Pendakwa raya gagal buktikan saya pernah mempengaruhui atau campur tangan dalam urusan lembaga SRC.
  4. Pendakwa raya gagal buktikan saya pernah arahkan pemindahan dana SRC.
  5. Pendakwa raya gagal buktikan saya pernah tahu atau sedar bahawa sumber sebahagian deposit ke dalam akaun saya bermula dari SRC.
  6. Pendakwa raya gagal buktikan saya pernah berurusan dengan bank tentang transaksi akaun saya atau pernah diberi statement akaun saya.
  7. Pendakwa raya juga telah gagal mendakwa atau menyiasat kenapa 6 surat arahan untuk pindahan dana ke akaun saya adalah dokumen dengan tandatangan dipalsukan (copy and paste) walaupun mereka dah diberitahu oleh saksi mengenainya dari awal-awal lagi.
  8. Pendakwa raya juga gagal tuduh pegawai-pegawai bank dan SRC tentang pemalsuan dokumen dan dana-dana SRC lain yang lagi besar banding RM42 juta yang disyaki diselewengkan oleh pegawai SRC.
  9. Pendakwaraya gagal buktikan kenapa saya perlu tunggu 4 tahun sebelum menerima “suapan” RM42 juta (1%) dari RM4 bilion yang diluluskan jika benar-benar niat ialah untuk saya gelapkan duit RM4 bilion lalu wang itu digunakan untuk CSR dan bukan untuk kegunaan peribadi.

Sebab itu, peguambela saya memberi kesimpulan bahawa BERDASARKAN bukti dan hujah yang diberi dan dikemukakan oleh pihak pendakwaraya, kes ini seolah-olah ada orang yang tidak diketahui mencuri wang SRC.

Tapi Mkini gunakan tajuk berita untuk memberi gambaran bahawa ini adalah alasan saya dan peguambela saya bahawa orang yang tidak diketahui mencuri wang SRC walhal bukti-bukti berdasarkan point 6, 7 dan 8 sudah dikemukakan dalam mahkamah.

Dan tajuk Mkini seolah-olah saya memberi alasan yang mengarut dan untuk mencetuskan kebencian pembaca mereka terhadap saya.

Hanya Mkini yang nakal sebegini.

 



Comments
Loading...